Megmondom őszintén, ezt nem gondoltam volna... Mármint azt, hogy ez a játék valaha az asztalomra kerül. A magyarázat egyszerű, megjelenése óta amikor csak rendeltem Ps3 játékokat, ez mindig bekerült a kosárba, de aztán valami oknál fogva mindig ő volt a szenvedő alany ha sok lett a végösszeg, vagy ha túlléptük az egy csomagba elküldhető súlykeretet...egyszóval állandóan repült a kosárból. Aztán hihetetlen, de most mégis megkegyelmeztem neki a legutóbbi alkalomkor, és nagyon de nagyon nem bántam meg!
Emlékszem még az első részre, játszottam is vele pécévason, de valami oknál fogva nekem annyira nem jött be a dolog, annak ellenére, hogy valóban sok grafikai újítást vezettek be akkor Ubisoft -ék. De ez most egészen más. A folytatás egy valódi remekmű, hátborzongatóan Afrika hangulattal, szuper grafikával, a legszebb tűzeffekttel, nagyszerű ötletekkel de ami a lényeg, óriási térképpel ,melyen szabadon mozoghatunk. Igen, tudom, hogy Ps3-on csak 720p a felbontás, és igen, előfordul vsync probléma, de egyrészt megértem, másrészt egyáltalán nem zavaró. Mielőtt bárki elküldene ODA, tisztázom: azért értem meg, mert a Crytek engine eredetileg pc-re készült és irdatlan a ram igénye, amiből konzolon kevés van mindig (esetünkben Ps3-on 256 Mbyte), emiatt is volt komoly feladat a fiúknak a portolás konzolokra. Senki ne értse félre, nem arról van szó, hogy a Béla pécéje a két béna magjával erősebb vas lenne egy szuperszámítógép kategóriába kvalifikált Ps3-nál, hanem arról, hogy az eredeti kód olyan környezethez készült, ahol nem kellett a memóriával spórolni, emiatt nem lehetett áldozatok nélkül portolni. Ez egy természetes folyamat, aki mégis elszomorodna, annak csak annyit mondanék, hogy a novemberben debütáló GranTurismo 5 meg abszolút portolhatatlan lesz bármilyen pécére vagy masik konzolra. Akárcsak a már egy éve piacon lévő Uncharted2. De persze most a Farcry 2 van terítéken... Természetesen meg lehetett volna mindent oldani PS3-on is, csupán nem szabad elfelejteni, hogy a portolásnak költséghatékonynak is kell lennie. Itt mindössze arról van szó, hogy nem fordítottak több időt (értsd: pénzt) a száz százalékos munkára. Az viszont biztos, hogy amennyiben a következő epizód is kijön erre a platformra, az már jóval közelebb lesz a tökéleteshez, legalábbis bízzunk benne. :)
A hangok jobbak nem is lehetnének, a zenei betétek is tarolnak, ebben igazán kimagasló. A fizika is nagyon kerek, bár néhány apró bugot lehet találni, de ez ekkora projectnél talán elkerülhetetlen. A grafika még így is gyönyörű, ráadásul a korábbi konzolokon már megszokott erősen kötött játékmenet itt nem tettenérhető. A játszhatóság is kimagasló, abszolút nem volt nehéz megszokni, ráadásul hatékony. De most lássuk a story-t! Az elején egy terepjáró hátsó ülésén utazva nézhetjük a tájat, hallgatva a sofőr hülyeségeit, hogy aztán a hotelhez érve ledöntsön a lábunkról a malária. Hogy mindjárt első nap nem lehet azt bekapni úgy, hogy még a tünetek is meglegyenek? Jogos! De semmi logikai hiba, kiderül, hogy célpontunk, akit Sakál-nak hívnak és fegyverkereskedő és nagyon gonosz rosszfiú és mindkét szembenálló félnek ő szállít és sokezer élet szárad a lelkén és talán még a saját anyukája sem szereti és és stb... szóval ő tudomást szerez rólunk és a küldetésünk céljáról, ami nem más mint az ő likvidálása és jóelőre megfertőz minket valahogy. Aztán persze a szállodában lázasan hemperegve találkozunk vele, de annyira biztos a malária erejében, hogy elfelejt minket agyon machetezni, sőt még lepuffantani is. Looser mi? Majd rá is izél a játék végén, le merem fogadni... Aztán szöknünk kell, mert jön a háború, aztán malária elleni tabletta kell, meg fegyverek, meg gyémántok, meg sok idő, mert nem egy rövid játék :)
A fegyverekről annyit, hogy a lelőtt ellenfelek flintái rozsdás kacatok, minél ótvarabbul néz ki, annál megbízhatatlanabb. Ez gyakorlatban annyit tesz, hogy a legfrankóbb pillanatban beragad, elakad vagy egész egyszerűen felrobban a kezünkben. Ezért érdemes mielőbb vadi új puskákat venni a terepen található gyémántokon. Ezekhez aztán vehetünk pontossági és megbízhatósági fejlesztést is. Soha ne dobjuk el a kifogyott új fegyvert terepen, mert sok helyen lehet lőszert találni, ellenben a földről felvett fegyverek komoly bajok forrásai lehetnek! Inkább használjunk olyan fegyvert amihez még van skuló, amíg nem találunk valahol.
A közlekedés óriási, hajó, autó, terepjárók, sárkányrepülő, ZIL (!!) teherautó, meg ilyenek. De mehetünk gyalog is. A napszakok változnak, menteni a menedékekben tudunk, melyeket el kell foglalnunk előbb. Vannak haverjaink, akik különféle segítséget nyújtanak cserébe a kiszabadításukért. A multiplayer rész is jó, bár a Cod MW1-2 lealázza, de attól még teljesen rendben van. Ráadásul van benne mapeditor is mapsharing-gel, ami nem kis feature!
(A tesztjátékot magam biztosítottam magamnak :) )
Grafika: | 97% |
Zene/hang: | 100% |
Játszhatóság: | 90% |
Fizika: | 90% |
Szavatosság: | 100% |
-editor
-térképek megosztása
-csodás tűz, víz, vegetáció
-okos ötletek
-Afrika feeling a javából
-az objectek néha túl feltűnően kerülnek kirakásra