HTML

Linkajánló

fozzunkolaszul.blogspot.com

Címkék

Friss topikok

Gran Turismo 5, avagy ígéret szép szó...

2010.12.20. 12:52

Nos, íme a Gt5 egyik sarkalatos pontja, a beígért feature-ök, illetve mi teljesült ezek közül.

Cockpit nézet, műszerfal: A legjobban fájó dolog, hogy vannak premium és standard modellek. A premiumok rendelkeznek teljes belső nézettel, míg amazok sajnos nem, ráadásul a kidolgozottsága ezen autóknak gyengébb, sőt, sajnos sok esetben csapnivaló, mintha egy az egyben a GT4 3D modelljeit látnánk. Kár a dologért, mert amúgy a premium autók fantasztikusan jól néznek ki. Igaz ami igaz, a Prologue óta esett picit ez utóbbiak részletessége is, ez főként belső nézetben érhető tetten egyes autók kormánykerekének szögletesebb mivoltán például. Fontos megjegyezni, hogy állítólag a Poliphony Digital a standard autók bizonyos részét idővel premium-ra fogja emelni patch-ek bevetésével. Arról, hogy ez mikor és esetlegesen (amennyiben nem ingyenesen) mennyiért, arról nincs egyelőre megbízható információ.

Időjárás: Hát igen, kaptunk ilyet, méghozzá dinamikus fajtát, ha nem is minden pályára. A dolog nagyon kellett, de sajnos a grafikai megvalósítás torony magasan alulmúlja a hasonló játékokban látható vizuális élményt. Érdekes, hogy a Ps3-mal szinte egy időben megjelent ősöreg Forma-1 százszor látványosabb esőt produkál, ráadásul mindenféle grafikus hiba nélkül. Márpedig a GT5 sajnos szörnyen el tud helyenként csunyulni grafikailag ha megered az eső... Bízzunk a patch-ben, bár ez meg egy vicc, lassan a vindóz szintjére süllyed a dolog, mikoris a szerviz csomag akárhányadik verzióját várja majd mindenki. Ehhh! Kiemelném. hogy a belső nézetben semmi gond a látvánnyal, a baj visszajátszás közben bukik ki.

Napszakok: Igen, valóban változnak, igaz, akárcsak az időjárás, ez is csak egyes pályák egyes verzióira igaz. Ahogy azt már az első postban említettem, ez talán a játék grafikailag leg elborzasztóbb része. Fogalmam nincs, mit tudtak ennyire elrontani, de sikerült nekik. Nincs mentség, ez gagyi lett bizony, ennél csak jobb megoldásokat láttam eddig. Példaként említeném a Farcry 2-t, ahol a napszak változást ennél ezerszer profibb módon oldották meg, pedig ott sok négyzetkilóméteres terepek és dinamikusan változó környezet van. Ejnye! De tény ami tény, van ilyen a játékban, így mondhatjuk, hogy ezt is megkaptuk. Mindkét értelemben... :)

Guminyomok az aszfalton: Ez is beváltva, méghozzá szerintem tökéletes módon. Ebbe nem kötnék bele semmiképp, mert pontosan az a helyzet, hogy ezt vér profin oldották meg. Ugyanis nem minden guminyikorgás rajzol csíkot az útburkolatra, hanem akár a valóságban, csak a keményen olvadó gumi tesz ilyet. Mivel a valóságban is így működik a dolog, így erre csillagos ötöst kell adnom. Ha pedig a füst alfázási gondjait megoldanák, akkor nem sírna a másik szemünk sem.

Ezer autó: igen, még több is, de fele megint Skyline meg Mx-5. Tudom, a japók mindig japók maradnak, de könyörgöm! Ráadásul az autók több mint fele nagyon ratyi minőséget képvisel, már ami a 3d shape-eket illeti. Talán majd a patch...

Normális online: Ez az általam tesztelt módokban igaz, valóban -főleg a Prologue után- nagyon jó az online mód. Féltünk, hogy nem lesz majd mód privát versenyek létrehozására, barátok invitálására, de szerencsére csak felesleges para volt, az online nekem bejön. Külön királyság, hogy a mikrofonok hangminőségét levehetjük, ezzel javítva a játék egyéb adatainak átviteli esélyeit. Okos, eddig még nem találkoztam ezzel a feature-rel.

Nascar, WRC: Háááááát.... Izé, ööööööö...... Bizony, éppúgy nem tud az ember mit mondani, mint a tisztelt politikusaink, mikor a választási igéretekről kérik őket számon. Szóval van. Mindkettő. De csak ímmel-ámmal. Meg részben. Egy-két autó, és helyszín. Így nem értem mire jó, de mindegy.

Head tracking a PS3 Eye segítségével: Ez megint olyan, hogy van is, meg nem is. Mert csak árkád módban létezik. Állítólag csak ott volt elég a memória. Megint csak állítólag a fejlesztők nem tartják lehetségesnek később sem GT módban, de Yamauchi erőlteti. Mondjuk engem hidegen hagy, próbáltam árkádban, csak a tesztelése miatt indítottam el ebben a módban a játékot, de egy legyintéssel le is tudtam. Fogalmam sincs mire jó. Szerintem semmire.

3d-tv: Ez az a rész, amit eddig még nem volt lehetőségem tesztelni, de tény, hogy kaptunk 3d-tv támogatást és ha hihetünk a nagyobb tesztelőknek, pl. a playstationcommunity-nek, akkor szuperul működik és nagyon jó. Ha lesz alkalmam tesztelni, írok róla magánvéleményt, mert alapból nem szeretek hinni senkinek.

Jobb hangok: Tanusítom, a hangok döbbenet jók lettek, főleg komolyabb tuning esetén.

Törés-fizika: Kaptunk, méghozzá okosan adagolva. Ugyanis az A-spec szintünk dönti el, mennyire törik a verda, illetve magától reparálódik, vagy pénzért nekünk kell rendbahozatni. Ha hihetőek a közkézen forgó infók, 40-es szint után szabadul el a pokol teljes mértékben. Én most még csak a 20-as szinten tartok, mert rámentem a jogsikra (épp tegnap lett meg mindegyik aranyra), így ezt egyelőre nem tudom megerősíteni. Mindenesetre a YouTube-on láttam már level 40 törésről videót, hát látványos az tuti. Ismételten kár a standard modellekért, mert azok nem törnek részletesen, nem lazulnak, illetve esnek le elemek. Ha elérem a 40-es szintet, írok pár sort erről a témáról.

Real Driving Simulator, avagy The Drive of Your Life : Vezetési élmény. Egy szóval jellemezném, PAZAR! Aki elolvasta ezt és az előző irományomat is a GT5-tel kapcsolatban, könnyen gondolhatja, hogy egyfolytában fikázom a játékot. Pedig nem ez a célom, én csak objektíven elátkozom a gyenge minőségű részleteket, ugyanakkor dícsérem a pozitívumokat. Mindenki nyugodjon meg, a legjobb autós játékról van szó, a többi amit próbáltam (pedig van pár) a fasorban sincs! Vezetni, játszani vele annyira jó, hogy az már fáj. A fentebb és a múltkor leírt problémák zöme csak visszajátszások alatt látható, tapasztalható, játék közben nem. Persze ettől még szóvá kell tenni őket, de örömmel jelentem, a GT5 agyonver mindent a kategóriában PS3-on és azon kívül is, globálisan. Úgyhogy vegyétek és egyétek, de aztán gyertek vissza ide hamarosan, hogy elolvassátok a következő irományt a minisorozatból, melyben a játék sokat vitatott új menüjét fogom boncolgatni "Régi új" címmel. Addig is jó gumiégetést az F40-essel!

szerintünk: (5/5)
Szavazás: (0/5)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://playtime.blog.hu/api/trackback/id/tr282527788

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamikazeee 2012.01.27. 13:48:49

Mivel inkább mindenki játszik, mint hogy kommenteket írjon, ezért én megteszem, amit meg kell tennem. A látvány csillagos 5-ös, de...
... pár hónappal ezelőtt még a GT4-gyel játszottam, így elég frissek az összehasonlítási tapasztalataim! (Természetesen GT módról - A-Spec-ről - offline kapcsolatban beszélek).
Meseszép a GT5, de...:
- az egész karrier mód valahogy olyan, mintha csak demóverzió lenne. A versenyek száma drasztikusan megfogyatkozott, (Bajnokságnak neveznek olyan sorozatot, amiben 2x 3 kört kell megtenni!? - ez szörnyű.) A márkaversenyek teljesen eltűntek, pedig szinte ezek voltak a legélvezetesebbek. - sőt, igazából csak ezek miatt játszottam a GT4-essel hüjére magam. (Még abban reménykedtem, hogy ha feldugom a netre, akkor majd utólag letölti ezeket... - töltött is vagy 2,5 GB-nyi frissítést, de szinte semmi nem változott.)
- valahogy az ellenfeleket itt még gyengébben vállogatja össze a gép (ez már a GT4-ben is észrevehető hiba volt, de itt még inkább könnyítve van. (Ezúton kérem a japán fejlesztőket, hogy ne az egyenruhás iskoláslányokra kalibrálják a programot.
- mivel alapból gyengék az ellenfelek (a tuningolásnak lényegében nem sok értelme van..(ugyanazt az autót több sorozatba pedig szinte fel sem tudod használni.) Nagy általánosságban egy falkavezér van, ha azt az első körben meg tudod előzni, akkor garantáltan nyertél. (Én szinte csak gyári, avagy tuningmentes autókkal indulok, és általában még így is simán megverem őket. - vagy ennyire jó lennék?)
- a nyereményautóknak nagyon örül az ember, nagyon szépek is, de igazából hasznavehetettlenek. Hiszen csak ugyanabban a versenysorozatban indulhatsz velük, amit már épp megyertél.
- Credit rendszer, alapvetően nincs vele gond, de a neten keresztüli módokban (2 vagy 3) akár a 3-4 szeresét is megkapod, pedig semmivel nem nehezebb, mint az offline játék.
- Autók és árak. A legtöbb felhasználó használt autókat vásárol, és így egész szépen lehet haladni a csúcs felé... Majd jön a 60-70-es évekbeli sportkocsik versenye, amihez kéne venni egy nevezhető (számunkra elérhetetlen) verdát, hiszen csak szalonból lehet hozzájutni 20 milliós kreditért! (Ahhoz, hogy ennyit összegyűjtsünk sokkal élevezetesebbnek kellene lennie a versenyeknek.)
- 1000 autó! - ezt sajnos erőssen megkérdőjelezhető!?! (Az autók kiválasztásakor van mellettük egy szám ami leginkább csak 300-500 között mozog.) A szalonokból is megvásárolható autók választéka közel feleannyi, mint a GT4-ben. A használt kereskedésben is elég gyenge a választék (a japán tömegmodellek kivételével.) Online üzemmódnál a használtautó választék azért jóval színesebb. De az állítólagos 1000 modell (amelyeket a versenyekre néha berak ellenfélként) közül mégsem juthatsz hozzá akármelyikhez, avagy sosem tudod mind az ezer modelt kipróbálni. (Az online csatlakozáskor letöltött pár új autót is amelyek nagyon szépek, de nem használhatóak, az élesítéshez fel kellene menni újból a netre és pár műveletet végigcsinálni. - vagy fizetni.)
Tehát mindent összevetve a GT5 nekem hatalmas csalódás, ugyan a vízuális élmény makulátlan, de a karrier mód annyira rövidre sikerült, hogy ezért még pénzt sem szabadna elkérniük... :(
süti beállítások módosítása