Nos, íme a Gt5 egyik sarkalatos pontja, a beígért feature-ök, illetve mi teljesült ezek közül.
Cockpit nézet, műszerfal: A legjobban fájó dolog, hogy vannak premium és standard modellek. A premiumok rendelkeznek teljes belső nézettel, míg amazok sajnos nem, ráadásul a kidolgozottsága ezen autóknak gyengébb, sőt, sajnos sok esetben csapnivaló, mintha egy az egyben a GT4 3D modelljeit látnánk. Kár a dologért, mert amúgy a premium autók fantasztikusan jól néznek ki. Igaz ami igaz, a Prologue óta esett picit ez utóbbiak részletessége is, ez főként belső nézetben érhető tetten egyes autók kormánykerekének szögletesebb mivoltán például. Fontos megjegyezni, hogy állítólag a Poliphony Digital a standard autók bizonyos részét idővel premium-ra fogja emelni patch-ek bevetésével. Arról, hogy ez mikor és esetlegesen (amennyiben nem ingyenesen) mennyiért, arról nincs egyelőre megbízható információ.
Időjárás: Hát igen, kaptunk ilyet, méghozzá dinamikus fajtát, ha nem is minden pályára. A dolog nagyon kellett, de sajnos a grafikai megvalósítás torony magasan alulmúlja a hasonló játékokban látható vizuális élményt. Érdekes, hogy a Ps3-mal szinte egy időben megjelent ősöreg Forma-1 százszor látványosabb esőt produkál, ráadásul mindenféle grafikus hiba nélkül. Márpedig a GT5 sajnos szörnyen el tud helyenként csunyulni grafikailag ha megered az eső... Bízzunk a patch-ben, bár ez meg egy vicc, lassan a vindóz szintjére süllyed a dolog, mikoris a szerviz csomag akárhányadik verzióját várja majd mindenki. Ehhh! Kiemelném. hogy a belső nézetben semmi gond a látvánnyal, a baj visszajátszás közben bukik ki.
Napszakok: Igen, valóban változnak, igaz, akárcsak az időjárás, ez is csak egyes pályák egyes verzióira igaz. Ahogy azt már az első postban említettem, ez talán a játék grafikailag leg elborzasztóbb része. Fogalmam nincs, mit tudtak ennyire elrontani, de sikerült nekik. Nincs mentség, ez gagyi lett bizony, ennél csak jobb megoldásokat láttam eddig. Példaként említeném a Farcry 2-t, ahol a napszak változást ennél ezerszer profibb módon oldották meg, pedig ott sok négyzetkilóméteres terepek és dinamikusan változó környezet van. Ejnye! De tény ami tény, van ilyen a játékban, így mondhatjuk, hogy ezt is megkaptuk. Mindkét értelemben... :)
Guminyomok az aszfalton: Ez is beváltva, méghozzá szerintem tökéletes módon. Ebbe nem kötnék bele semmiképp, mert pontosan az a helyzet, hogy ezt vér profin oldották meg. Ugyanis nem minden guminyikorgás rajzol csíkot az útburkolatra, hanem akár a valóságban, csak a keményen olvadó gumi tesz ilyet. Mivel a valóságban is így működik a dolog, így erre csillagos ötöst kell adnom. Ha pedig a füst alfázási gondjait megoldanák, akkor nem sírna a másik szemünk sem.
Ezer autó: igen, még több is, de fele megint Skyline meg Mx-5. Tudom, a japók mindig japók maradnak, de könyörgöm! Ráadásul az autók több mint fele nagyon ratyi minőséget képvisel, már ami a 3d shape-eket illeti. Talán majd a patch...
Normális online: Ez az általam tesztelt módokban igaz, valóban -főleg a Prologue után- nagyon jó az online mód. Féltünk, hogy nem lesz majd mód privát versenyek létrehozására, barátok invitálására, de szerencsére csak felesleges para volt, az online nekem bejön. Külön királyság, hogy a mikrofonok hangminőségét levehetjük, ezzel javítva a játék egyéb adatainak átviteli esélyeit. Okos, eddig még nem találkoztam ezzel a feature-rel.
Nascar, WRC: Háááááát.... Izé, ööööööö...... Bizony, éppúgy nem tud az ember mit mondani, mint a tisztelt politikusaink, mikor a választási igéretekről kérik őket számon. Szóval van. Mindkettő. De csak ímmel-ámmal. Meg részben. Egy-két autó, és helyszín. Így nem értem mire jó, de mindegy.
Head tracking a PS3 Eye segítségével: Ez megint olyan, hogy van is, meg nem is. Mert csak árkád módban létezik. Állítólag csak ott volt elég a memória. Megint csak állítólag a fejlesztők nem tartják lehetségesnek később sem GT módban, de Yamauchi erőlteti. Mondjuk engem hidegen hagy, próbáltam árkádban, csak a tesztelése miatt indítottam el ebben a módban a játékot, de egy legyintéssel le is tudtam. Fogalmam sincs mire jó. Szerintem semmire.
3d-tv: Ez az a rész, amit eddig még nem volt lehetőségem tesztelni, de tény, hogy kaptunk 3d-tv támogatást és ha hihetünk a nagyobb tesztelőknek, pl. a playstationcommunity-nek, akkor szuperul működik és nagyon jó. Ha lesz alkalmam tesztelni, írok róla magánvéleményt, mert alapból nem szeretek hinni senkinek.
Jobb hangok: Tanusítom, a hangok döbbenet jók lettek, főleg komolyabb tuning esetén.
Törés-fizika: Kaptunk, méghozzá okosan adagolva. Ugyanis az A-spec szintünk dönti el, mennyire törik a verda, illetve magától reparálódik, vagy pénzért nekünk kell rendbahozatni. Ha hihetőek a közkézen forgó infók, 40-es szint után szabadul el a pokol teljes mértékben. Én most még csak a 20-as szinten tartok, mert rámentem a jogsikra (épp tegnap lett meg mindegyik aranyra), így ezt egyelőre nem tudom megerősíteni. Mindenesetre a YouTube-on láttam már level 40 törésről videót, hát látványos az tuti. Ismételten kár a standard modellekért, mert azok nem törnek részletesen, nem lazulnak, illetve esnek le elemek. Ha elérem a 40-es szintet, írok pár sort erről a témáról.
Real Driving Simulator, avagy The Drive of Your Life : Vezetési élmény. Egy szóval jellemezném, PAZAR! Aki elolvasta ezt és az előző irományomat is a GT5-tel kapcsolatban, könnyen gondolhatja, hogy egyfolytában fikázom a játékot. Pedig nem ez a célom, én csak objektíven elátkozom a gyenge minőségű részleteket, ugyanakkor dícsérem a pozitívumokat. Mindenki nyugodjon meg, a legjobb autós játékról van szó, a többi amit próbáltam (pedig van pár) a fasorban sincs! Vezetni, játszani vele annyira jó, hogy az már fáj. A fentebb és a múltkor leírt problémák zöme csak visszajátszások alatt látható, tapasztalható, játék közben nem. Persze ettől még szóvá kell tenni őket, de örömmel jelentem, a GT5 agyonver mindent a kategóriában PS3-on és azon kívül is, globálisan. Úgyhogy vegyétek és egyétek, de aztán gyertek vissza ide hamarosan, hogy elolvassátok a következő irományt a minisorozatból, melyben a játék sokat vitatott új menüjét fogom boncolgatni "Régi új" címmel. Addig is jó gumiégetést az F40-essel!