HTML

Linkajánló

fozzunkolaszul.blogspot.com

Címkék

Friss topikok

The Eye of Judgment

2010.05.01. 09:20

Na kérem, ez aztán valóban egy különleges csodabogár! PS3Eye alapú kártyaháború! Aki játszott már EyeToy játékkal PS2-n, annak talán kevésbé lesz furcsa. Persze itt a furcsa szót 12 idézőjel közé téve illik érteni, mivel ez a játék nekem az egyik legeredetibb és legötletesebb, amivel PlayStation 3-on -vagy bármi máson- csak találkoztam...

 

Mi is ez a dolog és mi az a PS3Eye? Nos ez utóbbi a PS3 gyári kamerája, ami nem gyenge specifikációval bír, a frissítési rátája remek és a felbontása is kiváló. Hogy miért kell a játéknak egy ilyen "csodafegyver"? Képzeljük el a következőt: Adott egy játéktér, méghozzá fizikai valójában, úgy, mint egy társasjáték esetén. Vannak kártyalapok, ezek közül négy különleges vezérlő-lap, a többi pedig egy-egy fantasy novellába illő lényt, szörnyet, erődítményt, istenséget, vagy varázslatot tartalmaz. Aztán adott egy BluRay lemez, amin a játék foglal helyet, ezt kezdéskor nem árt a gépbe helyezni. A kamerához van egy ügyes kis műanyag elemekből összeállítható állvány, amire a kamerát fel kell erősítenünk egy egyszerű mozdulattal. A képeken azért tettenérhető jobb minőségű spéci állvány is. A kamera a mi kis játékterünkre kell nézzen, a játék menüjében el is kell végezni egy kalibrációt, hogy minden tökéletes legyen. Ezután megkezdhetünk egy játékot, vagy akár megvizsgálhatjuk a lapokat, eljátszogatva szörnyeinkkel...

Gondolom, aki az elején nem értette, mostanra már a falat kaparja kínjában.... Nem baj, hamarosan minden a helyére kerül! Szóval a dolog lényege, hogy a játék a kamera segítségével azonosítja a 3x3 mezőt tartalmazó játéktérre helyezett lapot, majd a képernyőn megjelenik a 3d-s kreatúra. Játékban ez annyit jelent, hogy halványan látszik a kamera által látott eredeti kép, és a játék grafikus motorja erre rendereli rá a grafikát. Remélem a képeken jól látható, hogy is néz ez ki valójában. Ha csak a lapokkal akarunk ismerkedni, akkor a Card Profiles menüpontot válasszuk! Ilyenkor szabadon helyezhetünk el lapokat a kamera látószögébe, és a lények máris megelevenednek a képernyőn. Mit megelevenednek, még bosszanthatjuk is őket, ha ujjunkkal odapiszkálunk, ahol a valóságban lennének. Ilyenkor tüzet okádnak, harapnak és minden más elrettentő dologgal próbálnak minket ijesztgetni. Ráadásul a lapot forgatva, mozgatva a 3d-s lény is vele mozog! Csúúúúcs!!!

Maga a játék elég egyértelmű, minden a mágikus energiára, a mana-ra épül. Ez a mágikus fizetőeszlöz, ha szabad így fogalmaznom. Minden lapon jelölve van, mennyi mana kell a megidézéséhez, az aktiválásához és az elforgatásához. Azt is leolvashatjuk, merre és hogyan támad, hogy védekezik és ezeket mekkora erővel teszi, valamint rövid leirást a lapon látható dologról magáról. Ami még rendkívül fontos, a játéktér mezőinek különféle alapelemei vannak, van amelyik vizes terület, míg a másik tüzes, erdős vagy földes, illetve az ötödik a biolith, amit gépi környezetnek neveznék. A lapoknak ugyanígy megvan a saját életterük, hol érzik igazán jól magukat. harc esetén a nézet teljesen 3d-re vált hacsak ki nem kapcsoltuk a harci animációt. A varázslatok különösen izgalmassá teszik a játékmenetet, és nem kérdéses, hogy akinek ez a stílus tetszik, sosem fog beleunni. Lehet online játszani akár barátainkkal is, ezalatt a kamera kiváló minőségű mikrofonjainak hála beszélgethetünk is külön headset nélkül. Az online játékhoz deck-eket kell összeállítanunk, amit a Deck Builder funkcióval tehetünk meg. Mivel a játékhoz kapott kártyák csak az úgynevezett Starter Deck lapokat tartalmazzák, érdemes további lapokat venni hozzá. Hogy a Deck-be csak olyan lapokat építhessünk be, amit ténylegesen birtoklunk, a lapokat a kamerának meg kell mutatni! Amiből több van, abból mindet egyszerre! Csalás kizárt. Okos!

Grafikailag nem kell elájulni, az effektek mondjuk jól néznek ki, de a kreatúrák némelyike nem túl kidolgozott, mégis én 10 pontból 12-t adok neki. Egyszerűen fantasztikus a játékélmény, akár a gép ellen, akár barátunk ellen -lokálisan, vagy interneten keresztül- játszunk. Épp ezért dícsérem a pozitívumait, ahelyett, hogy a grafika milyenségével foglalkoznék. Nekem amúgy a személyes véleményem, hogy eredetileg PS2-n fejlesztették, aztán csak átírták a kódot a nagy utódra, de a plusz teljesítményt nem aknázták ki. De ez nem baj, jó hogy van, mivel egyedülálló és rendkívül szórakoztató.

Remélem sikerül kedvet csinálnom a dologhoz, mert ez az a játék amitől eddig még kivétel nélkül mindenkinek padlón volt az álla! Anno kamerával együtt adták kisebb vagyonért. Mostanra használtan már 15000 forint alatt lehet találni, kamerástól, kártyástól, mindenestől... És hogy én mennyire vagyok EoJ fanatikus? Csak annyira, hogy gyártottam hozzá saját kezüleg egy asztalt, rárajzoltam néhány kreatúrát és a 3x3 mezőt, így nekem már nem kell a gyári textil játéktérrel kínlódni többé, ami sajnos könnyen gyűrődik és nehezen simul ki. Be is illesztek ide egy fotót az én kis kreálmányomról, hátha valaki kedvet kap és hajlandó lesz rászánni 10 órányi asztalos és grafikus munkát... :)

szerintünk: (5/5)
Szavazás: (0/5)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://playtime.blog.hu/api/trackback/id/tr461960778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása