Tudom, hogy GT5-ről ígertem folytatást, de ezt sokkal sürgősebbnek érzem most, hogy aki karácsonyra PS3-at kap, nehogy beleugorjon ebbe a rettenetbe, legalábbis addig, amíg ki nem javítják a hibákat.
A remény hal meg utóljára. Na meg én az idegességtől! Következzen az év legnagyobb ellentmondása, az idegroham, a gépből lemezt kitépésre sarkalló, kontrollert reptetésre késztető, stb... Treyarch. Mindig tudtuk, ők a gyengébbek. Infinity Ward. Ők meg az erősebbek. Eredetileg felváltva fejlesztették a CoD sorozat epizódjait. Csakhogy ez utóbbiak leléptek az Activision kiadó okoskodása folytán, így mostanra a Modern Warfare fejlesztői gárdája nem áll többé rendelkezésre. Maradtak "amazok"...
Az 5. epizód volt a legutóbbi alkotásuk, mely már akkor rendkívül erősen megosztotta a közvéleményt. Volt akinek tetszett, volt aki egyenesen gyűlölte. Én valahol középen őgyelegtem ebben a nagy háborúban, volt ami tetszett benne, volt ami kevésbé, de elfogadható játék volt összességében. Így kevésbé borúlátón vártam a legújabb epizódot, ami sajnos súlyos hibának bizonyult. Persze erre csak a single mód kivesézése után derült fény, mikor megkezdtem a multiplayer módban a kálváriám. Leszögezem, a sztori mód eszméletlen jó, azzal semmi probléma, talán a legjobb az összes közül. De ez a multi, ez valami gyötrelem. Az, hogy végig lagol, lassú, közben komolyakat szaggat is, csak a jéghegy csúcsa. Ami felháborító, hogy nem bír az ember két menetnél többet folyamatosan játszani vele, mert vagy nem talál host-ot, vagy szerver kapcsolódási hibával eldobja a lobby-t, vagy csak simán szétfagy.... Igaz, az a fajta fagyogatás, amit eddig rendszeresen csinált, átlag negyedóránként a játék kellős közepén, no az már elmúlt, valamit szerver oldalon faragtak, mert nem update után változott a helyzet. De sajnos nekem még most is gyakran előfordul olyan, hogy az aktuális pálya betöltődése után, mikor létrehoza a kapcsolatot, egész egyszerűen megáll az élet, csak a folyamatjelző pörög, mint vindóz alatt a homokóra.
Persze tudom, ilyenkor kellene annak jönnie, hogy visszadob a lobby képernyőre valami hibaüzenettel. Legtöbbször így is van, de néha nem tesz ilyet és csak a PS menü quit game pontja marad. Ami igazolja, hogy valójában végtelen ciklusban ragadt az alkalmazás az az, hogy ilyenkor dupla sípolással újraindul a konzol. Ez bizony karcsú, főleg a Modern Warfare 2 után. Ami még szomorúbb, hogy már a sokadik patch jött ki, de még mindíg ez a leglabilisabb játék a piacon. Az meg már csak a hab a tortán, hogy a multija kimondottan ronda, legalábbis a MW2-höz hasonlítva. Eleve nem gyors, ahogy az elején már írtam, olyan vontatott a mozgás, mintha álmodná az ember. Nem tudom másképp jellemezni, a Modern Warfare-ek pörgős villámgyors akciója ebből teljesen hiányzik.
Nekem a Killzone 2 multijára hajaz, abban éreztem úgy, mintha a Kung-Fu Pandával kellene játszanom, aki három és fél mázsát nyom. A sok szidalom után némi öröm az ürömben, hogy ezen hibák javítása esetén egy szuper játékot kapnánk, hiszen magának a multiplayer módnak a logikája, a feature-jei rendkívül jók, kellőképpen kiegyensúlyozottá és izgalmassá teszik a játékot. Egyszó mint száz, imádkozzunk a patch-ekért! Annyit megígérek, hogy amint épkézláb megoldással állnak elő, rögvest írok egy postot róla, de addig óvatosan vegyétek meg, mindenképp csak az online kipróbálása után! Nos, ezzel a nem túl vidám post-tal kívánok minden kedves olvasónak békés karácsonyt! A két ünnep közt pedig bepótlom az elmaradt GT5 menürendszerről szóló cikket.
(A tesztjátékot magam biztosítottam magamnak :) )
Grafika: | 75% |
Zene/hang: | 90% |
Játszhatóság: | 50% |
Fizika: | 90% |
Szavatosság: | 20% |
-remek sztori
-grafikailag a multi gyenge