HTML

Linkajánló

fozzunkolaszul.blogspot.com

Címkék

Friss topikok

Gran Turismo 5 a várva várt. A várva várt ?!?

2010.12.06. 10:00

Nos megérkezett, rengeteg csúszás, pletyka, csalódás és várakozás után. Sokan már le is mondtak róla, még mielőtt kipróbálhatták volna, de látva a készterméket, szerintem sokan a kipróbálása után teszik majd ugyanezt.

Szentségtörés? Nem hinném, inkább realista hozzáállás. Vegyük górcső alá a két elsőként érzékelt dolgot, a grafikát és a hangokat. Grafikailag valamit irtózatosan elrontottak a fiúk. Mert nem tagadom, nappal, száraz időben szép a játék. Mit szép, csodálatos. De esőben és éjszaka a grafika simán 8 bitre butul vissza és aki még ettől sem fakadt sírva, annak ott van még a full screen Floyd-Steinberg, legalábbis annak tűnik, ami iszonytatóan undorító.

Főleg az égen és más nagy kiterjedésű egybefüggő felületen érhető tetten, olyan, mint egy csúnya barnás háló. Aztán hab a tortán, hogy a tükörben bizony nem minden látszik, valószínűleg valamiféle varázs tükör lehet ez, mert például a gumifüst és a pálya széli objektumok egy része nem tűnik fel benne, ami pedig igen, az meglepően rondán néz ki. Példaként említeném a kerékvetőket, melyeknek a kidolgozottsága komoly csorbát szenved a tükörben. A már említett gumifüst egyébként remekül néz ki, hátranézve láthatjuk is, csak az a baj, hogy a vele érintkező felületeket elrontja, mivel az antialias pixeleket rosszul rakja ki ezeken a helyeken, ezzel iszonyat csúnya homályos foltokat eredményezve. Sajnos a felvert vízpermet is hasonló hibát eredményez. Úgy tűnik, hogy valami problémájuk volt az alphás dolgokkal. Aztán, csak azért, nehogy már jól érezzük magunkat, jöhet az árnyék. Manapság egyes játékok már közelítik a realisztikus árnyékok megvalósítását, példaként említeném az Uncharted sorozatot. Sajnos a GT5 még a fasorban sincs ezügyben, siralmas autókeréknyi (!!) pixelek ugrabugrálnak a kocsi alatt... Sajnos (?) a képek nem adják ezt vissza, mivel ezek nem ingame screenshot-ok, hanem Photo mode-ban készültek. Ami vicc, hogy a legalsó képen a 458 Italia körül még az ilyen renderelt képeken is látszik kicsit az említett probléma, ami sajnos a realtime grafikán nagyságrendekkel rondább.

Grafikai ügyekben a legfontosabbakat ki is veséztük, jöjjenek a hangok. VÉGRE! Újra érzem a vágtató olasz ménes erejét egy Alfa 8C volánja mögött. A GT2 óta nem volt ilyen brutális hangélményben részem, csak ott mondjuk a Stratos dalolt ugyanilyen szépen. Persze bele tudok kötni, mert belső nézetben talán kicsit halk, DE: minden nézetben változik a hangzás, mégpedig meglehetősen realisztikus módon. Van ahol szinte csak a kidörrenőket hallani, míg más nézetben jobbára a motor és a váltó muzsikál. Sőt, ha komolyabb váltót veszünk, oly csodásan fütyül a differenciálmű, hogy le a kalappal. Én a hangokról csak jót tudok mondani.
Fontos megemlíteni, hogy a Poliphony Digital tud a gyenge minőségű grafikai dolgokról, ígérik, hogy december elején jönnek a javítások patch formájában. Ha ez így lesz, természetesen újból megfeszegetjük a témát. Első nekifutásra ennyit írok, hamarosan jön a folytatás, melynek címe "Ígéret szép szó...". Természetesen a beígért feature-ök kerülnek terítékre, megvizsgáljuk, mit kaptunk és mit nem. Egyelőre nem értékeljük a GT5-öt, majd csak amikor mindent kiveséztünk. Hamarosan jövünk, szóval ne kolbászoljatok messzire!

szerintünk: (5/5)
Szavazás: (0/5)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://playtime.blog.hu/api/trackback/id/tr942494725

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kamikazeee 2012.01.27. 13:37:28

Mivel inkább mindenki játszik, mint hogy kommenteket írjon, ezért én megteszem, amit meg kell tennem. A látvány csillagos 5-ös, de...
... pár hónappal ezelőtt még a GT4-gyel játszottam, így elég frissek az összehasonlítási tapasztalataim! (Természetesen GT módról- A-Spec-ről-offline módról beszélek).
Meseszép a GT5, de sajnos a GT4 élvezetesebb:
- az egész karier mód valahogy olyan, mintha csak demóverzió lenne. A versenyek száma drasztikusan megfogyatkozott, (Bajnokságnak neveznek olyan sorozatot, amiben 2x 3 kört kell megtenni!? - ez szörnyű.) A márkaversenyek teljesen eltűntek, pedig szinte ezek voltak a legélvezetesebbek. - sőt, igazából csak ezek miatt játszottam a GT4-essel hüjére magam. (Még abban reménykedtem, hogy ha feldugom a netre, akkor majd utólag letölti ezeket... - töltött is vagy 2,5 GB-nyi frissítést, de szinte semmi nem változott.)
- valahogy az ellenfeleket itt még gyengébben vállogatja össze a gép (ez már a GT4-ben is észrevehető hiba volt, de itt még inkább könnyítve van. (Ezúton kérem a japán fejlesztőket, hogy ne az egyenruhás iskoláslányokra kalibrálják a programot.
- mivel alapból gyengék az ellenfelek (a tuningolásnak lényegében nem sok értelme van..(ugyanazt az autót több sorozatba pedig szinte fel sem tudod használni.) Nagy általánosságban egy falkavezér van, ha azt az első körben meg tudod előzni, akkor garantáltan nyertél. (Én szinte csak gyári, avagy tuningmentes autókkal indulok, és általában még így is simán megverem őket. - vagy ennyire jó lennék?)
- a nyereményautóknak nagyon örül az ember, nagyon szépek is, de igazából hasznavehetettlenek. Hiszen csak ugyanabban a versenysorozatban indulhatsz velük, amit már épp megyertél.
- Credit rendszer, alapvetően nincs vele gond, de a neten keresztüli módokban (2 vagy 3) akár a 3-4 szeresét is megkapod, pedig semmivel nem nehezebb, mint az offline játék.
- Autók és árak. A legtöbb felhasználó használt autókat vásárol, és így egész szépen lehet haladni a csúcs felé... Majd jön a 60-70-es évek sportkocsik versenye, amihez kéne venni egy nevezhető verdát (a számunkra elérhetetlen) hiszen csak szalonból lehet hozzájutni 20 milliós kreditért! (Ahogy hogy ennyit összegyűjtsünk élevezetesebbnek kellene lennie a versenyeknek.)
- 1000 autó! - ezt sajnos erőssen megkérdőjelezhető!?! (Az autók kiválasztásakor van mellettük egy szám ami leginkább csak 300-500 között mozog.) A szalonokból is megvásárolható autók választéka közel feleannyi, mint a GT4-ben. A használt kereskedésben is elég gyenge a választék (a japán tömegmodellek kivételével.) Online üzemmódnál a használtautó választék azért jóval színesebb. De az állítólagos 1000 modell (amelyeket a versenyekre néha berak ellenfélként) közül mégsem juthatsz hozzá akármelyikhez, avagy sosem tudod mind az ezer modelt kipróbálni. (Az online csatlakozáskor letöltött pár új autót is amelyek nagyon szépek, de nem használhatóak, az élesítéshez fel kellene menni újból a netre és pár műveletet végigcsinálni.)
Tehát mindent összevetve a GT5 nekem hatalmas csalódás, ugyan a vízuális élmény makulátlan, de a karrier mód annyira rövidre sikerült, hogy ezért még pénzt sem szabadna elkérniük!
süti beállítások módosítása