HTML

Linkajánló

fozzunkolaszul.blogspot.com

Címkék

Friss topikok

slidR, slidR Lite, slidR HD

2010.10.15. 09:00

Bizonyára hangzott már el itt az oldalon a rendhagyó szó valamely szinonímája. Most mégis ismétlésbe kell bocsátkoznom, hisz valóban egy nagyon is rendhagyó ismertető következik.

Azonnal meg is magyarázom. A mostanság oly divatos blogos időkben számos ilyen-olyan oldal lát napvilágot, melyen az adott blogger(ek) szájíze szerinti történeteket, teszteket és egyéb többé-kevésbé érdekes irományokat olvashat a látogató. Játékok bemutatásával is temérdek foglalkozik, épp ezért talán érthetetlen sokak számára, miért kezd bele még újabb x emberke, miért reméli, hogy az övé más tud lenni. Nos, nekünk van egy elég nyomós okunk ilyen témában elmondani a véleményünket, hisz magunk is foglalkozunk játékfejlesztéssel, ezenkívül megszállott játékosokként így már ennek a "piacnak" mindkét végén ott vagyunk. Jelenlegi bemutatónk az első kis AppStore-os játékunkat hivatott népszerűsíteni, de mivel most a mi alkotásunkról lesz szó, igyekszem elkerülni az értékelést és amennyire ez lehetséges, kizárólag az objektív tényekkel foglalkozni. Emiatt nem is tüntetjük fel a bemutató végén az előző post alkalmával bevezetésre került értékelő táblázatot.

Hogy is kezdjem? Mert a "hol volt, hol nem volt, volt egyszer három bitagyú..." kezdés -bár igaz- mégis inkább szánalmas volna. Maradjunk annyiban, hogy mi hárman gondoltunk egyet és így alakult meg a CriticalFever csapat, hogy előbb kisebb horderejű, de aztán később már komolyabb játékokat készítsünk. Jelenleg AppStore kompatibilis készülékekre, vagyis iPodTouch-, iPhone- és iPad-re, de később más platformok is elképzelhetőek. Első és egyben legszerényebb alkotásunk a slidR, mely tulajdonképpen egy klasszikus értelemben vett tili-toli játék. Igyekeztünk azonban ezt a témát a lehető legjobb minőségben és a lehető legtöbb feature-rel megvalósítani. Hogy ez mennyire sikerült, azt a vásárlók tudják igazán eldönteni, de a visszajelzések zöme elégedettséget fejez ki, tehát megérte a befektetett munka. Mik is ezek a modernizációk? Elsőként megemlíteném a grafikát, ahol igyekeztünk a felbontás és a színmélység maximális kihasználásával egy vidám, letisztult látványvilágot kialakítani. Ehhez társul a zene, melynek hangminőségét egyik update alkalmával maximalizáltuk, leváltva ezzel a korábbi alacsony bitsűrűségű zenét, ezenkívül lehetőséget adtunk saját zene hallgatására is a játék alatt. Ezt követte a nehézségi szintek bevezetése, melyek a feldarabolt kép szegmenseinek számát határozzák meg. Aztán a tényleges ötletek a fix blokkokkal kezdődtek. Ez az opció -mely ki/be kapcsolható- képes nehézségi szinttől függően 1-3 darab, a többitől színes kerettel elhatárolt szegmens rögzítésére, ami azt jelenti, hogy azok a blokkok sem keveréskor sem a játék alatt nem mozognak. Ennek hatásaként a játék extra nehézségre tesz szert, hisz a blokkok átmozgatásának logikájánál ezt mindenképpen figyelembe kell venni. A következő ötlet a "tile numbers", melyet minden hasonló játéknál hiányoltunk. Nevezetesen arról van szó, hogy rém frusztráló tud lenni az, ha egy kép kirakásakor nem a kirakással, hanem a különböző darabok felismerésével, beazonosításával megy el az idő. Ezért ezt a funkciót bárki segítségül hívhatja, erre szolgál a játék-képernyőn a kérdőjel feliratú gomb, melyet megnyomva ki/be kapcsolhatjuk a blokkok számozását.

Természetesen olyan képeket válogattunk össze, ahol ez nem volna elengedhetetlenül szükséges, csakhogy itt jön be a képbe a talán legfontosabb kiegészítő, nevezetesen a saját képek használata. Ez annyit tesz, hogy a játékosnak lehetősége van egy, vagy több kép beillesztésére a készülékén tárolt fotók közül. Ennek fontosságát az hiszem nem kell firtatnom, hisz mindenki, aki játszott hasonló programmal, igényt tartott rá, hogy kedvenc kutyusát/barátnőjét/autóját stb... (talán nem pont ebben a sorrendben) importálhassa a játék többi fotójához és aztán azokat jól kirakja. Azt azonban, hogy egy importált képen ne lehessenek túl egyforma blokkok a szétdarabolás után, no azt lehetetlen garantálni, emiatt a "tile numbers" feature (főként) ebben az esetben kötelezővé vált. A megkezdett játékot kilépés után folytathatjuk (continue), illetve játék közben a pause ideje alatt a háttérben az eredeti kép látszik, csupán kissé homályosan. A játékhoz alapból 27 kép jár, de az imént leírt funkcióval ezt a számot szabadon bővíthetjük. Az egyszer beimportált képek a játékban maradnak, de bármikor eltávolíthatjuk őket a sarkukon látható piros x segítségével. A "gyári" képeket természetesen nem lehet törölni. A screenshot-ok ugyan nem az iPad verzióból készültek, mely a slidR HD címet kapta, de ez csupán a felbontásban tér el a kistestvértől, az iPod Touch és iPhone verziótól. Ez utóbbiből van ingyenes demo is slidR lite néven. Bár az első verzió már több mint egy éve elérhető és számos update jelent meg hozzá, továbbiakban is tervezünk frissítéseket.

Az ingyenes lite verzió itt érhető el: slidR Lite
A full verziók pedig mindössze 0.79 Euróért iPhone-ra itt: slidR
iPad-re (HD verzió) pedig itt: slidR HD

A slidR után egy felhasználói programot készítettünk GastroNotes néven, emiatt még csak most fog megjelenni a következő játékunk, mely a manapság oly népszerű "fizikás" típusú játék lesz és természetesen fogunk róla itt is publikálni egy hasonló postot. Akit érdekel a csapat hivatalos weboldala, az látogasson el a www.criticalfever.com -ra, ahol feliratkozhat az RSS csatornánkra, vagy akár követhet minket Twitter -en is. YouTube csatornánkon pedig a programokról készült videókat, slideshow-kat lehet megtekinteni.

(A tesztjátékot magunk írtuk de nem csak magunknak :) )

szerintünk: (5/5)
Szavazás: (0/5)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://playtime.blog.hu/api/trackback/id/tr902365980

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása