Hozzávalók: 1 db PlayStation 3 játékkonzol, egy Sixaxis kontroller, lehetőleg DualShock3, egy korrekt Lcd tv, egy mosógépek méreteit megszégyenítő mélynyomó, a játék BluRay lemeze és végül temérdek villamos energia... Őszinte leszek, rajongtam az első epizódért, tetemes időt sikerült rááldoznom rövid életemből és amikor megtudtam, hogy jön a folytatás, nem tudtam, hogy ennek most örüljek, vagy inkább picit aggódjak. Hát én aggódtam. A CoD 4 Modern Warfare ugyanis annyira kerek egész volt, hogy nagyon nehezen tudtam volna elképzelni bármiféle pozitív fejlődést. Most, hogy túl vagyok a játék 50%-án, ami a single player végigjátszásán túl a multi meglehetősen hosszadalmas nyüstölését is jelenti, azt kell mondjam, tévedtem! Nem is kicsit.
Igaz ami igaz, első pillantásra hajlamos az ember azt gondolni, ez tökre ugyanaz, mint az előd, de nem. Bizony a srácok az Infinity Ward-nál jól megbolygatták a dolgokat. A fegyverek és a velük kapcsolatos funkciók sokat bővültek, csakúgy, mint a többi felszerelés. Az első részben már megismert Perk- ök például folyamatosan fejlődnek, egyre nagyobb segítséget nyújtva. A killstreak jutalmak sora sokszorosára bővült, melyből mi válogathatjuk össze egy-egy class-hoz a nekünk tetsző hármat.
A UAV is megújult, ha valaki aktiválja, egy Predator távvezérelt kémrepülő kezd körözni a terep felett, amit simán le is lőhetünk! Ez a negyedik epizódban úgy működött, hogy killstreak 3 után elsüthettük a UAV-t, aztán fél percig volt légi felderítés, mindenféle külső esemény nélkül. Mivel ezeket a jutalmakat a "málhazsákból" aktiváltuk, volt némi késleltetése, emiatt előfordult, hogy kettő, vagy több játékos egyidőben hívott UAV-t, ami idegesítő pazarlás volt. Ez most megszűnt, mivel ilyenkor annyi történik, hogy több Predator fog körözni a terület felett és így az egyik elvesztése esetén a másik tovább dolgozik. Ez apróságnak tűnhet, de egyáltalán nem az, nagyon is életszerűvé teszi a hangulatot.
További hiba volt a 4-esben, hogy ha megkaptuk a következő streak jutalmat mielőtt az előzőt felhasználtuk volna, akkor az elveszett. Ez most már korrektül működik, az erősebbtől indulva fordított sorrendben mindet alkalmazhatjuk. Szintén jópofa újítás a taktikai küldetés, mely cooperative módot is tartalmaz, akár split screen, akár online módon tolhatjuk. Ezek tulajdonképpen szituációs feladatok, lehet egymást fedezni, kimatekozni a legjobb taktikát, majd precízen végrehajtani.
A fent leírtak gondolom jól mutatják, nálam ez az etalon a témában. Sok játék tud felmutatni egy-egy feature-t a Modern Warfare repertoárból, de mindet egyik sem. Van itt infra távcső, szívdobogás szenzor ( Aliens rulez :) ), taktikai jelzőfüst (ha multi meccs közben eldobunk egy ilyet, a következő respawn-kor arra a helyre kerülünk), dobótőr stb...
Az irányítható killstreak jutalmak is kellettek akár egy falat kenyér, az ember ezektől sokkal kerekebbnek érzi a játékot. A Predator-ról kilőtt rakétát irányítva például külön tuti feeling, hogy az ellenfél sem hülye és bizony skerázik befelé a legközelebbi épületbe. No de ha annak van egy üveg tetőablaka... :)
Én nagyon örülök ennek a játéknak, mert minden szempontból előrelépés az elődhöz képest, pedig az az év játéka volt bizony!
A tesztjátékot Szeni barátom biztosította, amit hálásan köszönök!