HTML

Linkajánló

fozzunkolaszul.blogspot.com

Címkék

Friss topikok

Na cső...

Címkék: kirakós logikás
2009.08.03. 10:00

Remélem mindenki játszott már az Onimusha Warlords 3. részével Sony PlayStation 2-n. Ha nem, tessék bepótolni, remek darab. Egy aprócska szeletével azonban már most megismerkedhet minden kedves ovasó, de senki se gondoljon itt most csilli-villi 3d csodára. Akkor?! Nos, a fent említett alkotás Jean Reno-n kívül tartalmaz egy rendkívül ötletes minijátékot is. Ládákat találunk, melyek csak akkor "adják oda" hasznos tartalmukat, ha egy puzzle jellegű fejtörőt megoldottunk. Nem tudom az eredeti ötlet honnan származik, de végső soron a Super Pipeline-nal is felfedezhető rokon vonás. Én mindenesetre grafikailag az Onimusha-ban láttam az első ilyen jellegű megvalósítást és be kell vallanom, nekem nagyon bejött. A neve: Connection

Semmi bonyolult. Adott egy első látásra teljesen kesze-kusza játékmező, tele mindenféle alakzatokkal. Ezek valójában csővezeték-elemek, melyeket úgy kell átrendeznünk, hogy a játékmezőn található két csővéget összekapcsolják. Ezek a csővégek - ahogy a velük folytonosan kapcsolódó elemek is - világoskék színnel pulzálnak, tehát amennyiben ügyesek vagyunk, végül egy a két csővéget összekötő folytonos csőrendszert kapunk. Azt, hogy ez a csővezeték milyen hosszú, illetve merre kanyarog, teljesen mi határozzuk meg, rajtunk múlik, hogy rövid úton, hamar összetákolunk egyet, vagy sok időt rászánva igyekszünk mennél több elemet belekötni, természetesen több pontért cserébe. A vezeték elkészültekor a benne munkát vállaló elemek felrobbannak, helyet teremtve ezzel újabbaknak, melyek felülről érkeznek a játéktérre. Hogy ez miért előnyös nekünk? Azért, mert különféle színű elemek vannak, melyek eltűnéskor különböző pontszámmal ajándékoznak meg minket. Minél több elemet tűntetünk el, annál több új, nagyobb pontszorzójú elem kerül a játéktérre, ezáltal több pontot gyűjthetünk. A különféle színek szorzóit az ablak alján olvashatjuk le. Rendben, de mi ebben a pláne? Nos, igen, természetesen van egy nagy ellenfelünk. Úgy hívják, ahogy a logikai és puzzle játékokban általában:az idő.A jobb oldalon látható függőleges "mérőeszközben" folyamatosan csökkenő folyadék szintje jelzi a rendelkezésünkre álló időt. Ez valamelyest töltődik mikor egy vezetékkel elkészülünk, de nem árt rá odafigyelni. Végül a játék legkézenfekvőbb részéről, az irányításról. Egy elemet úgy mozgathatunk el, hogy felcseréljük valamelyik mellette levővel. Ezt a jól ismert drag & drop technikával végezhetjülk el. Hát akkor, kedves csőszerelőim, jó szórakozást ehhez a könnyen függőséget okozó gyöngyszemhez!

szerintünk: (5/5)
Szavazás: (0/5)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://playtime.blog.hu/api/trackback/id/tr761280191

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása